ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi
ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi öncelikle müşteri şikâyetleri yönetimi ile ilgili yönetim taahhütlerinin yerine getirilmesini öngörmektedir. Günümüzün rekabet ortamında ürün ve hizmet alanındaki yenilikler yerleşik performans düzeylerinin yeniden tanımlanmasına yol açmaktadır.
İyi bir şikayet yönetimi sistemi, başarılı işletmeler için müşterilerinin gereksinimlerini yönetmek ve markalarını korumak açısından önemli gerekliliklerden birisidir. Bir kuruluşun mevcut müşterisini elinde tutması, yeni müşteri edinmesinden daha masraflıdır. Sürekli olarak müşteri kaybeden kuruluşlar zarar gören itibarlarını onarmak için büyük çaba gösterirler.
ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyet Belgesi firma ve kuruluşların aslında müşteri memnuniyetini hareket etmesini sağlıyor. Gelen şikayetler ile ilgili firmalar şikayetleri gidermek istiyor. Doğru zamanla gelen şikayetler azalır ve müşteri memnuniyeti de daha iyi iyi şekilde sağlanmış olur.
ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Neden Önemlidir?
Büyük araştırma firmalarının yapmış olduğu araştırmalara göre mutlu olan, memnun olan 1 adet müşteriniz memnuniyetini ortalama olarak 6 kişi ile paylaşmaktadır. Peki mutsuz olan, memnun olmayan müşteriler?
Yine aynı araştırmaya göre mutsuz, memnun olmayan müşterilerden 1 kişi ortalama 10 kişiye yaşadığı memnuniyetsizliği aktarmakta ve firmanız ile alakalı olumsuz tanıtımları yapmaktadır. Artan rekabet piyasa koşullarında ne kadar büyük bir rakam değil mi.
Sizlerde artık günümüzde memnuniyetini kaybeden müşterilere sahip olup, yeni müşterilerden de uzaklaşma riskini istemezsiniz değil mi? İşte tam bu durumda doğru ve etkili bir yönetim sistemi arıyorsanız ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi sizin için biçilmiş bir belgedir.
ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sisteminin Faydaları
- ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sisteminde Müşteri geri dönüşlerinin (feedback) sistematik bir şekilde kayıt altına alınması ve yönetilebilmesi.
- Bu kayıt altına alınan geri bildirimlerin değerlendirilip gerekli faaliyetlerin yapılmasının sağlanabilmesi.
- Müşteri geri dönüş hızının arttırılması.
- Elde edilen veriler sayesinde kuruluşun gelişim ve müşteri memnuniyeti yüzdesinin arttırılması.
- Verileri iyi bir değerlendirme sonucunda çıkarılacak sonuç dersler sayesinde aynı tarz hata ve uygunsuzlukların yapılmasının engellenmesi.
- Firmanın piyasadaki imajını arttırır.
- Müşteri gözünde önemsendiğini hissettirir.
- Müşteriden gelen geri bildirimler ile yol haritası oluşturur.
- Olumsuzlukları engelleyerek çözüm yolları sunar.
- Müşteri memnuniyetini esas alır.
- Müşteri elde tutma maliyetini azaltır
ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi Hangi Firmalar İçindir?
Müşteri memnuniyeti yönetim sistem standardı olan ISO 10002:2018, tüm faaliyetleri kapsamındaki müşterilerinin memnuniyetini sağlamak isteyen, müşterilerine kaliteli bir hizmet vermek isteyen, kamu kuruluşları, özel kuruluşlar ve tüm firmalar için uygulanabilmektedir.
ISO 10002:2018 ile müşterilerinize yüksek kalite sunarsınız. İlgili sertifikalandırma gereksinim ve esasları tüm firmalara göre tasarlanmıştır. Sizlerde ISO 10002 belgelendirmesine sahip olabilmek ve daha fazla bilgi için PLUSMARK Marka Patent Danışmanlık firmamızı hemen arayabilirsiniz.