PLUSMARK Marka Patent Tescil ve Yabancı Personel İşlemleri

Yabancı Personel Çalışma İzni

Yabancı Personel Çalışma İzni, Türkiye’de yabancı uyruklu bireylerin yasal olarak çalışabilmeleri için gerekli olan resmi bir belgedir. Bu izin, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından düzenlenir ve belirli şartlar altında verilir. Çalışma izni olmadan yabancı uyruklu kişilerin Türkiye’de çalışmaları yasaktır ve ciddi yaptırımlarla karşılaşabilirler.

Yabancı Personel Çalışma İzni Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığınca resmi bir belge şeklinde düzenlenen ve geçerlilik süresi içinde yabancı işçiye Türkiye’de çalışma ve ikamet hakkı veren izin belgesidir. 6735 sayılı Uluslararası İş Gücü Kanunu’na göre, yabancıların Türkiye’de bağımlı veya bağımsız çalışmaya başlamadan önce izin alması gerekmektedir.Yabancı Personel Çalışma İzni

PLUSMARK Marka Patent Danışmanlık olarak yabancı işçi çalıştırma yönetmeliği kapsamında sizlere profesyonel destek sunmaktan mutluluk duyarız. Yabancı Personel çalıştırma şartları, Türkiye’de yasal olarak çalışmak isteyen yabancı kişilerin bir iş yerinde çalışmak üzere o işveren üzerinden alması gereken belgedir.

Yabancı Personel Çalışma izni başvurusu işlemleri uzmanlık gerektiren, detaylı ve birden fazla kritere bağlı olan ve dikkatli yapılması gereken başvurulardır.

Yabancı Personel çalıştıran firmalar, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığından Yabancı Personel Çalışma İzni almak zorundadırlar. Bu izin olmadan çalışan yabancı işçinin faaliyetleri kaçak çalışma olarak kabul edilmektedir. Tespit edilmesi halinde yabancı işçi çalıştırma yönetmeliği kapsamında personele ve işverene idari para cezası uygulanır.

Kaçak çalıştırılan yabancı personelin sınır dışı edilmesi de söz konusudur. Çalışma izni alabilmek için yabancı personelin mesleği, resmi kurumlarda kayıtlı bulunan bilgileri ve işverenin gerekli yasal şartları sağlayabilecek yeterlilikte olması gerekmektedir.

Yabancı İşçi Çalışma İzni Nasıl Alınır?

Yabancı Personel Çalışma izni için Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına gerekli evrakların temini ile yapılan başvurunun olumlu değerlendirilmesi sonucu alınır. Çalışma izni başvuruları uzman danışmanlarımız tarafından çevrim içi olarak sistem üzerinden yapılır.

Uzman danışmanlarımız iş yeri evraklarının uygunluğunu denetledikten sonra gerekli evrakların sisteme yüklenmesi ve diğer gereksinimlerin sağlanması ile başvuruyu tamamlar. Daha sonra günlük takip işlemi gerçekleştirilir. Çalışma Bakanlığı başvuruyu uygun bulduğu takdirde devlet harçları da yatırıldıktan sonra yabancı personel çalışma izni onaylanır ve izin kartı iş yeri adresine gönderilmektedir.

Türkiye’de bir işverenin yabancı personel çalıştırabilmesi için;

  • İş yerinin ödenmiş sermayesinin minimum 100.000 TL veya brüt satışlarının minimum 800.000 TL veya son sene ihracat tutarının minimum 250.000 Amerikan doları olması gerekmektedir.
  • Devlet ihalesi ile alınan işlerde çalışacak yabancı personeller hariç olmak suretiyle şirketlerin, çalıştıracağı her bir yabancı için minimum 5 Türk vatandaşını çalıştırıyor olması yasal zorunluluktur.
  • Yabancı personele verilecek ücretin alt sınırı yabancı personelin mesleklerine ve çalışacakları işlere göre çalışma bakanlığı tarafından belirlenmiştir.
  • Yabancı Personel Çalıştırma yönetmeliği kapsamında işverenin yabancı personele ödemesi gereken brüt ücretlerin;
  • Üst seviye yöneticiler, pilotlar ve ön izin talebinde bulunan mühendis ve mimarlar için asgari ücretin 6,5 katı,
  • Mühendis ve mimarlar ile birim ya da şube müdürleri için asgari ücretin 4 katı,
  • Öğretmenler ile psikolog, fizik tedavi uzmanı, masör, müzisyen, sahne sanatçısı, akrobat ve benzeri unvanlarda çalışacak yabancılar ile uzmanlık ve ustalık gerektiren işlerde çalışacaklar için asgari ücretin 3 katı,
  • Satış elemanı, pazarlama / ihracat görevlisi ve benzer biçimde görevlerde ve ev hizmetlerinde çalışacak yabancılar için asgari ücretin 1,5 katı olması gerekmektedir.

6735 sayılı kanun ile yabancı personel çalışma izni konusunda Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı görevlendirilmiştir.